استراتژی تولید محتوا در سال 2022 + دانلود 3 استراتژی نمونه

یکی از عوامل مهم در دیجیتال مارکتینگ، داشتن محتوای مفید و کاربردی است.در واقع این محتوا است که می تواند کسب و کار شما را از رقیبتان متمایز کند ولی محتوا به تنهایی کافی نیست برای همین دلیل تدوین استراتژی هنگام سفارش تولید محتوا اهمیت بسیاری دارد. مطالبی که در این بخش گرداوری شده در رابطه با اهمیت داشتن استراتژی تولید محتوا و همچنین روش تدوین استراتژی محتوا است.
با راه اندازی کسب و کار اینترنتی و با تدوین یک استراتژی تولید محتوا می توان در زمان‌های مناسب، محتوای باکیفیت و ارزشمند با موضوع متناسب منتشر کرد و در نهایت به یک نتیجه مطلوب رسید.

استراتژی تولید محتوا چیست؟

برای اینکه با تولید محتوا به اهدافی که برای کسب و کار خود داریم برسیم باید یک برنامه دقیق ، جامع و منظم داشته باشید. به این برنامه استراتژی تولید محتوا گفته می‌شود.

استراتژیست های محتوا هدف اصلی یک کسب و کار را شناسایی و از بین تمام هدف هایی که مشخص کرده اند، آن دسته را که با تولید محتوا محقق می شود را جدا می کنند؛ در مرحله بعد،برنامه ریزی لازم را برای تولید چنین محتوایی انجام می دهند.

پیشنهاد میکنم ویدئو زیر را که در مورد آموزش استراتژی تولید Content Marketing Strategy را مشاهده کنید.

به طور کلی استراتژی تولید محتوا یک برنامه ریزی کامل و دقیق بر اساس هدف کسب و کار شماست. استراتژی تولید محتوا شامل بخش‌های زیر می‌شود:

انتخاب اهداف تولید محتوا

اولین قدم در تدوین استراتژی تولید محتوا تعیین هدفی است که میخواهیم در آینده به آن برسیم. انتخاب هدف یکی از مهمترین قدم های شروع تولید یک محتوای قدرتمند است.هدف به کسب و کار ما جهت می دهد و باعث می شود که بدانیم در آخر می خواهیم به چه چیزی برسیم.بنابراین قبل از شروع باید هدف خود را از تولید یک محتوا مشخص کنیم.تا در نیمه راه سردرگم نشوید و راه را گم نکنیم.

پیشنهاد مطالعه:  دانلود رایگان افزونه رنک مث پرو (Rank Math PRO) نسخه 2.4.2

پرسونای مخاطب

پرسونای مخاطب، درواقع یک سری کاراکترخیالی می باشد که الگوی رفتاری، هدف، نیاز و ویژگی‌های شخصیتی نزدیکی با مخاطبین هدف ما دارد. پرسونا مخاطب کمک می‌کند تا بدانیم مشتری‌ چه رفتارهایی دارد، واکنش‌ او به مسائل مختلف چگونه می باشد، در قبال آن‌ها چه وظیفه ای داریم و…. بعد از شناخت مخاطب است که می‌توانیم برنامه بازاریابی جامع و موثری ترتیب دهیم، نیازهای مخاطب را برطرف کنیم و او را به یکی از مشتریان وفادار تبدیل کنیم.

شناسایی و تدوین پرسونای مخاطب در کسب‌وکار مهم و ضروری است و با کمک آن میتوان به هدفی که برای کسب‌وکار خود در نظر داریم برسیم.

تحقیق کلمات کلیدی

در این مرحله از تدوین استراتژی تولید محتوا باید کلمات کلیدی مرتبط با هدف خود را پیدا کنیم. تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research فرآیند درک و پیدا کردن کلماتی است که مشتریان هدف هنگام جستجوی محصولات ، خدمات و محتوا استفاده می کنند. تحقیق کلمات کلیدی شامل تجزیه و تحلیل ، مقایسه و اولویت بندی بهترین کلمه کلیدی برای وب سایت است.

تحقیقات کلمات کلیدی keyword research تنها راه برای فهمیدن آنچه مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند است. همچنین برای جلوگیری از ایجاد محتوا درباره مواردی که هیچ کس به دنبال آنها نیست ، طبق مطالعه هایی که انجام شده ، بسیاری از دارندگان وب سایت ها محتوا هایی تولید می کنند که کسی به دنبال آن نیست و به همین دلیل است که 90٪ از صفحات از Google ترافیکی ندارند. برای همین بر اساس یک استراتژی نامناسب اقدام به خرید بک لینک برای محتوا های خود می کنند.

پیشنهاد مطالعه:  دانلود رایگان افزونه لرن دش LearnDash نسخه 3.4.0+افزودنی های لرن دش Addons LearnDash

قیف بازاریابی محتوا

اما قیف بازاریابی محتوا در تدوین استراتژی تولید محتوا ابزاری است که به ما کمک می‌کند تا به تحول تدریجی رابطه‌ی مشتری با خودمان، بیشتر و بهتر فکر کنیم.

می‌توان فرض کرد که هر مخاطب، از ابتدای قیف وارد شده و به تدریج به قسمت پایینی آن هدف می‌شود. به طور کلی قیف بازاریابی نشان‌دهنده مراحلی است که به وسیله آن یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود. در مدل قیف بازاریابی محتوا 6 مرحله اصلی وجود دارد :

1- آگاهی (awareness)
2- تحریک مخاطب (trigger)
3- جستجو
4- توجه
5- خرید
6- ماندگاری

تدوین تقویم محتوا

حالا کافی است که برای مسیر محتوای خود یک نقشۀ عملی بکشید. تهیۀ یک تقویم محتوا شما را در مسیر عملی بازاریابی محتوا نگه می‌دارد. می‌توانید

قیف محتوایی که در بالا گفتم را در تقویم خود بگنجانید و دقیقا مشخص کنید که در طول ماه چند درصد از محتوا به کدام بخش قیف اختصاص دارد. تقویم محتوا به شما زمانبندی می‌دهد و می‌توانید نویسنده‌های هر محتوا را مشخص کنید.

یک فایدۀ مهم دیگر تقویم محتوا این است که شما در انتهای ماه به راحتی می‌توانید محتواهای خود و عملکرد تیم محتوا را بسنجید

تولید محتوا با کیفیت

اما در آخرین مرحله از تدوین استراتژی تولید محتوا باید محتوا با کیفیت و اصولی متناسب با هدف خود بنویسم که تمام اصول و قواعد مراحل قبل در آن در نظر گرفته شده باشد.

دانلود 3 نمونه استراتژی تولید محتوا

ممکن است با مطالعه این آموزش، برای تدوین استراتژی محتوا مقداری دچار سردرگمی شویم. دیدن نمونه ها و قالب های آماده استراتژی محتوا می تواند چهارچوب ذهنی دقیق تری از مراحل انجام کار به ما بدهد.

5/5 - (10 امتیاز)
1 نظر
  1. کاظم می گوید

    عالی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.