آشنایی با ده تا از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی

بسیاری از خوراکی ها و تنقلات آسیایی در بین مردم سایر کشورها شناخته شده و پرطرفدار محسوب می شوند. این مواد خوراکی مشهور شامل غذاها، شیرینی ها، دسرها، نوشیدنی ها و سالادهای گوناگون است که برخی از آنها در میان ایرانیان نیز علاقمندان زیادی دارند؛ به طوری که احتمالا شما هم تعدادی از این تنقلات یا غذاها را تست کرده اید. غذاها و دسرهایی مانند: موچی، نودل، بابل تی، تبوله، بان می، هاینانس، بولگوگی و مرغ کاری کره ای در زمره این خوراکی های معروف و پرطرفدار محسوب می شوند. به جهت آشنایی بیشتر در مطلب پیش رو قصد داریم شما را با ده تا از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی آشنا کنیم.

«موچی» شیرینی خوشمزه و پرطرفدار ژاپنی

یکی از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی که در بین ایرانیان نیز طرفداران فراوانی دارد؛ موچی است. موچی یک شیرینی معروف ژاپنی به شمار می رود. ماده اصلی این دسر خوشمزه آرد برنج مخصوصی به نام «موشیگوما» است که حالتی چسبنده و کشسان دارد. موچی در اشکال گوناگون و زیبا و با طعم های مختلف تهیه می شود. ژاپنی ها این دسر محبوب را در مدل های گوناگونی مانند: ساده، ژله ای، مغزدار شکلاتی و مغزدار میوه ای تهیه می کنند. موچی های ساده به شکل کروی و توپی هستند؛ ولی در اشکال عروسکی، دایره ای و غیره نیز سرو می شوند.

مردم کره و ژاپن موچی را برای جشن آغاز سال نو تهیه می کنند و مصرف آن را به جهت حالت کشدار بودن موجب طولانی شدن عمر خود می دانند. در دستور تهیه موچی با کیفیت جذاب آمده است که مواد اولیه باید مدت زمان زیادی ورز داده شود. در ایران نیز این شیرینی محبوب تهیه و عرضه می شود؛ ولی معمولا مواد اولیه مانند خمیر آن از ژاپن وارد می شود.

انواع موچی

یک غذای محبوب و زود طبخ به نام «نودل»

نودل یکی دیگر از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی است که در بسیاری از نقاط جهان مورد مصرف قرار می گیرد. نودل یک غذای رشته ای و زود طبخ است و در کشورهایی مثل: چین، کره و تایلند رواج مصرف فراوانی دارد. این غذای آسیایی پرطرفدار از آردهای مختلفی نظیر: آرد برنج، آرد گندم و آرد سیب زمینی شیرین تهیه می شود. نودل در مدت زمان کمتر از ده دقیقه آماده می شود و به همین جهت وعده غذایی مناسبی برای خارج از خانه به شمار می رود. این غذای رشته ای را باید به مدت 5 تا 6 دقیقه در آب جوش قرار داده تا پخته شود. نودل معمولا همراه با انواع سبزیجات و تخم مرغ سرو می شود.

پیشنهاد مطالعه:  رادیاتور خوب چی بخرم؟

«بابل تی» نوشیدنی گوارای مردم تایوان

یکی دیگر از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی که در این مطلب به آن پرداخته می شود؛ بابل تی نام دارد. این نوشیدنی گوارا به صورت سرد سرو می شود و ماده اصلی آن چای شیرین شده است. انواع چای مانند: چای سیاه معمولی، چای سبز، چای سفید، چای ماچالاته و چای یاس ماده اصلی بابل تی را تشکیل می دهند. البته در برخی از مدل های بابل تی از شربت هایی با طعم توت فرنگی یا آناناس استفاده می شود. علاوه بر چای موادی نظیر: ژله، دانه های تاپیوکا و پودینگ نیز جزو مواد تشکیل دهنده بابل تی محسوب می شوند. شیر، خامه، میوه های رنگارنگ و تارو بال (خوراکی تایوانی گرفته شده از پوره سیب زمینی شیرین) نیز جزو مواد مدل های مختلف بابل تی هستند. این نوشیدنی شباهت زیادی به اسموتی میوه ای و قهوه دارد و در طعم های گوناگونی تهیه می شود.

«تبوله» سالاد محبوب لبنانی

تبوله یک نوع سالاد یا غذای لبنانی است که با انواع سبزیجات تهیه می شود. مواد تشکیل دهنده این سالاد یا غذای خوشمزه لبنانی سبزیجاتی مانند: جعفری، پیازچه، گوجه فرنگی، کاهو، خیار، پیاز و نعناع است که به صورت بسیار ریز درآمده و با یکدیگر مخلوط می شوند. در تبوله از بلغور گندم نیز استفاده می شود. مردم لبنان تبوله را به همراه روغن زیتون و آب لیموترش مصرف می کنند. این سالاد یک سس مخصوص متشکل از سرکه، خردل، موسیر، نمک، روغن زیتون و فلفل نیز دارد که موجب لذیذتر شدن تبوله می شود.

پیشنهاد مطالعه:  آشنایی با ورق استیل براق؛ ویژگی‌ها و پرکاربردترین گریدهای آن

«بولگوگی» غذای لذیذ کشور کره

بولگوگی یکی دیگر از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی است که جزو غذاهای محبوب مردم کره به شمار می رود. این غذا از گوشت گاو تهیه می شود و در واقع گوشت طعم دار و سرخ شده گاو است. بولگوگی اغلب همراه با برنج سرو می شود. طعم ترش و شیرین این غذا مورد پسند ذائقه بسیاری از مردم دنیا است.

بولگوگی یک غذای کره ای

یک غذای هندی تند و خوشمزه به نام «مرغ کاری کره ای»

اگر از طعم غذاهای تند لذت می برید؛ حتما یک بار مرغ کاری کره ای را امتحان کنید. مرغ کاری یک غذای هندی تند است که در لیست غذاهای پرطرفدار مسافران کشور هند قرار می گیرد. این غذای بین المللی علاوه بر کره و ادویه کاری فراوان، گوجه فرنگی نیز دارد.

«هاینانس» مالزی یکی از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی

هاینانس یک غذای سنتی و لذیذ مالزی است که از گوشت مرغ و برنج تهیه می شود. مردم مالزی مرغ و برنج هاینانس را با ادویه جات مخصوص طعم دار کرده و سپس در حرارت ملایم طبخ می کنند. این غذا مورد استقبال اغلب گردشگران به خصوص ایرانیان قرار می گیرد.

«بان می» یک نان ویتنامی

اگر در بین معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی به دنبال یک نان ویژه و لذیذ هستید؛ حتما در تور ویتنام نان بان می را امتحان کنید. این نان خوشمزه به شکل مخصوصی آماده می شود و در تهیه انواع ساندویچ های ویتنامی مورد استفاده قرار می گیرد.

«شاورما» عربی یا «دونر کباب» ترکیه

شاورما عربی یا همان دونر کباب ترکیه یک غذای لذیذ و خوشمزه است که از گوشت گوسفند یا مرغ تهیه می شود. این ساندویچ در واقع لایه های گوشت طعم دار است. عرب ها اغلب ساندویچ شاورما را به همراه سالاد و سس سیر مصرف می کنند.

«بون کباب» پاکستانی

یکی دیگر از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی بون کباب نام دارد. این غذا مخصوص مردم پاکستان است که شبیه همبرگر درون نان گرد سرو می شود. مردم پاکستان گوشت کبابی سرخ شده بون کباب را با سس تند مخصوص سرو می کنند.

 

جذاب ترین خوراکی و تنقلات آسیایی را در جیمومارکت آنلاین سفارش دهید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.