مشاوره طلاق چیست و چه زمانی به مشاوره طلاق مراجعه کنیم؟

مشاوره طلاق یک فرصت برای کسب راهنمایی و پشتیبانی در امور مربوط به انتخاب یا پایان دادن به رابطه زناشویی است. زمانی که یک زوج با مسائل و مشکلات جدی در رابطه خود مواجه می‌شوند، وقت مشاوره طلاق می‌تواند مفید باشد. این شامل اختلافات ناپایدار، عدم ارتباط موثر، خیانت، یا خشونت زناشویی است. مشاوره طلاق تلفنی نیز می‌تواند زوجین را در کنترل عواطف، شناخت مسئله، ارتباط بهتر، و اتخاذ تصمیم‌های بهتر در مورد آینده کمک کند. این روند ممکن است زمانی که زوجین تصمیم به جدایی می‌گیرند، به طور خاص مفید باشد، زیرا به آنها کمک می‌کند تا به شیوه‌های مسالمت‌آمیز به زندگی مشترک خود پایان دهند. در مجموع، وقت مشاوره طلاق به زوجین کمک می‌کند تا با احترام به یکدیگر و بهترین منافع خود، به تصمیمات زندگی‌شان برسند.

مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق شکل نسبتا جدیدی از درمان است. بسیاری از افراد ممکن است با مشاوره قبل از ازدواج آشنا باشند، اما با مشاوره طلاق کمتر آشنا هستند. این به زوج‌ها کمک می‌کند تا احساسات غالباً پیچیده خود را در مورد ازدواج و طلاق به روشی محترمانه تر و سازنده تر از آنچه که به تنهایی قادر به انجام آن باشند، مدیریت کنند. زوج ها معمولاً در این نوع درمان شرکت می‌کنند به این امید که خدمات ارائه شده توسط یک مشاور استرس را برای همه طرف‌های درگیر کاهش دهد. وقت مشاوره طلاق می‌تواند قبل از تصمیم به طلاق با ارائه بینش عینی و ابزارهایی برای کمک به زوجین در انتخاب درست کمک کند. همچنین زمانی که طلاق در حال انجام است می‌تواند حمایت کند و پس از نهایی شدن طلاق به درمان پس از طلاق کمک کند.

هدف از مشاوره طلاق چیست؟

هنگامی که در زندگی زناشویی با مشکلات مواجه می‌شوید، این مشکلات ممکن است با گذشت زمان بیشتر و بزرگ‌تر شوند و احساس تنفر و ناامیدی را در شما تقویت کنند. این احساسات ممکن است مانع تصمیم گیری درست در زندگی شما شوند. در این مواقع، وقت مشاوره طلاق یا مشاوره طلاق تلفنی، آنلاین و حضوری از یک متخصص با تجربه می‌تواند بسیار مفید باشد. هدف از این مشاوره این است که مسائل خود را از دیدگاهی متفاوت بررسی کنید و به شما کمک می‌کند تا به تصمیمات درستی در زندگی‌تان برسید. برخی دیگر از از اهداف مشاوره طلاق به شرح زیر است:

  • فراهم کردن فضایی آرام و متعادل برای بررسی و بحث درباره مسائل و احساسات زوجین درباره انجام یا عدم انجام طلاق.

  • کمک به زوجین برای شناخت بهتر از عواطف و نیازهای خود و همسرشان.

  • ارائه ابزارها و مهارت‌های لازم برای مدیریت اختلافات و مسائل موجود در زمان پایان دادن به رابطه.

  • ارائه اطلاعات و راهنمایی درباره تصمیم‌گیری‌های مهمی که باید در زمان طلاق اتخاذ شوند، از جمله مسائل مالی، حضانت فرزندان و تقسیم دارایی‌ها.

  • پشتیبانی از زوجین در پذیرش و تطبیق با تغییراتی که پس از جدایی رخ می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:  مایکل سیلر فروش سهام مایکرواستراتژی برای خرید بیت کوین را آغاز کرد

چه زمانی به مشاوره طلاق مراجعه کنیم؟

چه زمانی به مشاوره طلاق مراجعه کنیم؟

چه سال‌ها از ازدواجتان گذاشته باشد و چه تازه ازدواج کرده باشید وقت مشاوره طلاق حضوری، آنلاین و تلفنی می‌تواند برای شما مفید باشد. زمانی که احساس کردید ازدواج‌تان به مشکل برخورده و در مسیر درست پیش نمی‌رود و نیاز به فرد معتمدی دارید که غصه‌ها و ناراحتی‌هایتان را با او در میان بگذارید، می‌توانید به مشاور مراجعه کنید. مراجعه به مشاور طلاق در شرایط زیر نیز مفید خواهد بود:

  • وقتی نشانه‌های سوءمصرف مواد، اختلال خواب و اختلال تغذیه وجود داشته باشد.

  • کاهش علاقه به چیزهایی که معمولاً برای شما خوشایند است.

  • کاهش انرژی و انگیزه، انجام وظایف را دشوار می‌کند.

  • تغییرات قابل توجه در خلق و خو (از جمله افزایش خشم، افسردگی و اضطراب، مشکل در تمرکز، افکار آسیب رساندن به خود)

  • احساس بیزاری از خود

  • وقتی نمی‌توانید روی آینده تمرکز کنید و برای آینده برنامه بریزید.

  • فکر می‌کنید لایق عشق یا خوشبختی نیستید.

  • وقتی روی اهداف شغلی یا تحصیلی تأثیر منفی می‌گذارد.

وقت مشاوره قبل از طلاق یا مشاوره طلاق تلفنی

مشاور به شما کمک می‌کند بفهمید آیا واقعا به طلاق نیاز دارید یا خیر. در برخی موارد بسیاری از مشکلات با راهکارهایی که مشاور می‌دهد قابل رفع شدن می‌باشد و زوجین به شرطی که برای رابطه خود تلاش کنند می‌توانند از طلاق جلوگیری کنند و زندگی زناشویی خود را حفظ کنند.

همچنین مشاوره قبل از طلاق و مشاوره طلاق تلفنی زوجین را در فرآیند تصمیم‌گیری درباره پایان دادن به رابطه زناشویی یاری می‌رساند. این نوع مشاوره به زوجین کمک می‌کند که اطلاعات لازم درباره مسائل قانونی، مالی، و مسائل مربوط به حضانت فرزندان و تقسیم دارایی‌ها، را با آگاهی کامل‌تری بگیرند. همچنین، مشاوران می‌توانند زوجین را برای مراحل بعد از جدایی و طلاق، از جمله ایجاد توافق‌نامه، ارتباط با فرزندان، و سازماندهی زندگی جدید، آماده کنند.

پیشنهاد مطالعه:  Avee Music Player و MX Player Pro مناسب برای پخش موسیقی و فیلم

وقت مشاوره پس از طلاق یا مشاوره طلاق تلفنی

وقتی یک رابطه طولانی و پر از عشق و عاطفه پس از گذشت زمانی از بین می‌رود، ممکن است احساسات منفی و مشکلات عاطفی برای افراد پیش بیایند و زندگی برایشان سخت و غیر قابل تحمل به نظر برسد. در این شرایط، وقت مشاوره طلاق یا مشاوره طلاق تلفنی می‌تواند به شما کمک کند تا با عواقب طلاق بهتر کنار بیایید و به خود وقت بیشتری بدهید تا عزت نفس و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. مشاور طلاق با شما صحبت می‌کند و به شما کمک می‌کند احساسات منفی مانند سرزنش، گناه و بی ارزشی را کنار بگذارید. این فرصت می‌تواند کمک کند که هویت خود را مجدداً کشف و به زندگی جدید خود ادامه دهید.

مزایای مشاوره پیش از طلاق

مشاوره طلاق تلفنی

انتظارات هر کس از مشاوره قبل طلاق متفاوت است. اما آن چه که مورد انتظار می‌باشد راهنمایی صحیح، تصمیم گیری درست و منطقی، ارائه راهکار برای زندگی جدید پس از طلاق می باشد.

  • راهنمایی در تصمیم گیری

  • ارائه راهکارهایی مناسب

  • کمک در مدیریت احساسات

  • حفظ احترام

  • مشورت و توافق در مورد حضانت فرزندان

  • احتمال حل شدن مشکلات زندگی زناشویی و برگشتن به زندگی

سخن آخر

اینکه آیا طلاق چیزی است که هر دو عضو یک زوج می‌خواهند یا نه، تصمیم سختی است که گاهی برای اطمینان از خوشبختی طولانی‌مدت فرزندان گرفته می‌شود. بنابراین، روند طلاق نه از نظر عملی و نه از نظر عاطفی ساده است و احتمالاً در بسیاری از بخش‌های زندگی شما و فرزندانتان تأثیر می‌گذارد. مشاوره و درمان طلاق می‌تواند با صحبت کردن در مورد موقعیت‌های دشوار و ارائه ابزارهایی برای کمک به مقابله، کمک کند. افراد حرفه‌ای می‌توانند در مورد بهترین چیز برای هر دو شریک و فرزندانشان صحبت و در مورد مراحل پس از طلاق راهکار بدهند. مراجعین به مرکز مشاوره بینش نوین می‌توانند آشکارا درباره ترس‌ها، خشم و نگرانی‌های خود بدون انتقام صحبت کنند.

در صورت نیاز به مشاوره تلفنی، آنلاین و حضوری می توانید با شماره 02122915385 تماس گرفته و با متخصصان مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بینش نوین صحبت کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.