باز كردن لوله دستشويي با جوش شيرين

گرفتگی توالت میتواند یک اتفاق بسیار بد باشد، مخصوصا اگر فقط یک توالت داشته باشید و همه نیاز به استفاده از آن داشته باشند! اما قبل از اینکه تلمبه چاه بازکن را بردارید یا با شرکت لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران تماس بگیرید، ممکن است ازار یا موادی در خانه داشته باشید که راه حل رفع گرفتگی توالت باشند. سرکه و جوش شیرین تنها برای پخت و پز استفاده نمی شوند، بلکه پاک کننده های طبیعی محسوب می شوند که میتوانند گرفتگی لوله را هم باز کنند. واکنش این دو ماده برای باز کردن لوله دستشویی کافیه، البته برای زمانی که گرفتگی سطحی باشد.

رفع گرفتگی توالت با جوش شیرین و سرکه: راهنمای گام به گام

در این بخش بصورت مرحله به مرحله به شما باز كردن لوله دستشويي با جوش شيرين را آموزش می دهیم تا با این دو ماده ساده و البته ارزان بتوانید گرفتگی توالت را باز کنید. از این روش ها میتوانید برای باز كردن لوله دستشويي فرنگی و ایرانی استفاده نمایید.

1. کم کردن آب

اول به کاسه توالت نگاه کنید. اگر آب درون کاسه پر شده، قبل از اضافه کردن جوش شیرین و سرکه، باید مقداری از آب را خالی کنید. در غیر این صورت، واکنش گازدار باعث سرریز شدن کاسه توالت میشود. میتوانید به اندازه ای آب را کم کنید که نصف کاسه خالی شود.

هشدار: بعد از استفاده از لوله بازکن های شیمیایی یا اسید، هرگز به سرعت از جوش شیرین یا سرکه استفاده نکنید، چون ممکن است به طور اتفاقی گازهای خطرناکی تولید شود که خطرناک هستند.

2. اضافه کردن جوش شیرین

اگر توالت شما نیمه پر (یا کمتر) است، مستقیما ۱ پیمانه جوش شیرین داخل کاسه بریزید. برای گرفتگی های شدیدتر با کاسه توالت پرتر، مقداری آب بردارید و ¼ پیمانه جوش شیرین اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  هزینه راه اندازی کسب و کار آنلاین چقدر است؟

3. اضافه کردن سرکه

از سرکه و جوش شیرین به میزان مساوی برای یک واکنش خوب و قوی استفاده کنید. بنابراین، اگر از ۱ پیمانه جوش شیرین استفاده کردید، ۱ پیمانه سرکه به کاسه اضافه کنید. به محض اینکه سرکه را اضافه کنید، صدای فوران و حباب شدید را خواهید شنید.

4. صبر کنید

ترکیب جوش شیرین و سرکه به سرعت در کاسه توالت کف میکنند و بالا می آیند، اما به سرعت هم شروع به فروکش کردن می‌کنند. چند دقیقه صبر کنید تا جوشیدن و کف کردن جوش شیرین و سرکه ادامه پیدا کند و حواستان باشد که سرریز نشود.

5. آب داغ اضافه کنید

30 دقیقه بعد، یک کتری آب داغ بردارید و با احتیاط آن را درون کاسه توالت خالی کنید. این کار باید آخرین مرحله برای رفع گرفتگی باشد. اگر این روش نتیجه داده باشد، توالت صدای مکش کوتاهی می‌دهد و آب به طور معمول تخلیه می‌شود.

6. سیفون را بکشید

برای اینکه مطمئن شوید گرفتگی به طور کامل برطرف شده و فقط به طور موقت لوله باز نشده، چند بار سیفون را بکشید. اگر به طور معمول تخلیه شد، عالی است، شما با موفقیت توالت را لوله باز کردید!

7. در صورت نیاز تکرار کنید

در برخی موارد، برای باز كردن لوله دستشويي با جوش شيرين به بیش از یک نوبت جوش شیرین و سرکه نیاز است. بنابراین، اگر تلاش اول شما موفقیت آمیز نبود، به مرحله ۱ برگردید و دوباره شروع کنید.

اگر تکرار ضروری است، قبل از اضافه کردن آب جوش، اجزه دهید مخلوط به مدت 1 ساعت درون لوله باقی بماند تا بتواند گرفتگی سفت و سخت را از بین ببرد. همچنین میتوانید قبل از اضافه کردن آب جوش، با تلمبه چاه بازکن کمی تلاش کنید تا گرفتگی را از جای خود حرکت دهید.

۸. چه زمانی با آقای لوله بازکن تماس بگیرید

اگر چند بار جوش شیرین و سرکه را ریختید و تلمبه چاه بازکن زدید و نتیجه نداشت، اما گرفتگی همچنان باقی بود، به کمک آقای لوله بازکن نیاز دارید.

اگر توالت شما هر چند روز یا هفته ای یک بار دچار گرفتگی می‌شود، این نشانه‌ی یک مشکل جدی‌تر در لوله کشی است و حتما باید یک لوله بازکن وضعیت را بررسی کند.

پیشنهاد مطالعه:  فرصتی جادویی در تابستان 1402 با محصولات استثنایی گل فروشی VIP Shop

همچنین ممکن است نشانه های گرفتگی مثل صدای قل قل، کند شدن تخلیه، بوی بد فاضلاب و بالا زدن فاضلاب را ببینید که این ها همگی نشانه گرفتگی دستشویی هستند و برای رفع کامل گرفتگی بهتر است با یک چاه بازکن تماس بگیرید تا با استفاده از دستگاه مشکل را برطرف نماید.

رفع گرفتگی توالت با روش های خانگی در مقابل کمک گرفتن از آقای لوله بازکن

رفع گرفتگی توالت با روش های خانگی در مقابل کمک گرفتن از آقای لوله بازکن

اگر جوش شیرین و سرکه کارساز نبودند، چند روش خانگی دیگر هم وجود دارد که قبل از تماس با یک لوله بازکن می‌توانید امتحان کنید. برای مثال، می‌توانید فنر لوله بازکنی دستی، محلول های لوله بازکن، ترکیب نوشباه، جوش شیرین و سرکه و قلاب دست ساز با آویز لباس استفاده کنید.

اما اگر هیچکدام از این روش‌ها کار نکردند، بهتر است با آقای لوله بازکن تماس بگیرید. گاهی اوقات گرفتگی دستشویی شدید است و لوله کامل مسدود شده، در این شرایط معمولا استفاده از جوش شیرین باز كردن لوله دستشويي نتیجه نخواهد داشت. چون جوش شیرین قدرت باز کردن لوله مسدود شده را ندارد. به همین دلیل باید از یک لوله بازکن کمک بگیرید تا با استفاده از دستگاه قدرتمند فنر برقی لوله را بصورت کامل باز کند.

اگر نیاز به یک لوله بازکن حرفه ای دارید میتوانید از خدمات شرکت “آقای لوله بازکن” استفاده نمایید. این شرکت بصورت شبانه روزی خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران را با استفاده از تیم مجرب و کاربلد انجام می شود. برای استفاده از خدمات این شرکت میتوانید به وبسایت www.mrplumber.ir مراجعه نمایید.

نکات مهم:

  • از مخلوط کردن جوش شیرین و سرکه در بطری جداگانه خودداری کنید. زیرا واکنش این دو ماده می‌تواند باعث ایجاد فشار و انفجار بطری شود.
  • اگر از لوله بازکن‌های شیمیایی استفاده کرده‌اید، قبل از استفاده از جوش شیرین و سرکه، 24 ساعت صبر کنید. زیرا مخلوط کردن این مواد می‌تواند خطرناک باشد.
  • اگر گرفتگی توالت شما شدید است یا به طور مکرر اتفاق می‌افتد، بهتر است از یک لوله بازکن متخصص کمک بگیرید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.