دانلود فیلم غریب – کامل با لینک مستقیم و کم حجم

فیلم سینمایی غریب

سال ساخت: 1401

تهیه کننده و نویسنده: حامد عنقا | کارگردان: محمد حسین لطیفی

 

بازیگران فیلم غریب

لیندا کیانی، حسین پاکدل، مهدی زمین پرداز، امیر آقایی، هژیر سام احمدی، پردیس پور عابدینی، محمد رسول صفری، بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی، سام کبودوند، مجید اسماعیلی و فرهاد قائمیان

درباره فیلم سینمایی غریب

فیلم سینمایی “غریب”، یکی از آثار ممتاز سینمای ایران در سال 1401، که توسط کارگردان برجسته، محمدحسین لطیفی و تهیه‌کننده حامد عنقا ساخته شده است. این دو، که پیش از این نیز در ایجاد سریال‌های پرطرفدار مانند “قلب یخی” در شبکه نمایش خانگی، همچنین ساخت سریال‌هایی نظیر “تنهایی لیلا” و “نردبام آسمان” در صدا و سیما، همکاری مستمر و موفقی داشته‌اند، باری دیگر با همکاری یکدیگر، نمایشی سینمایی را به تولید رسانده‌اند.

“غریب” بازگوکننده داستان محمد بروجردی، فرمانده برجسته سپاه کردستان در دوران اعتراضات کومله و دموکرات در سال‌های 1358 و 1359 است. این فیلم از جنبه‌های تازه و جدیدی در زمینه دفاع مقدس می‌پردازد، موضوعی که تا کنون در رزومه کاری لطیفی و عنقا دیده نشده است.

فیلم در حقیقت تجسمی بر داستان واقعی زندگی شهید محمد بروجردی است که بابک حمیدی در نقش این شخصیت محوری بازی می‌کند. بروجردی، فعال حقوق بشر و نظامی ارجمندی بود که در اوایل جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه شناخته شده است. او از جمله محافظان امام خمینی در زمان بازگشت به ایران بوده و به دستور امام خمینی، به کردستان برای سرکوب اعتراضات فرستاده شد.

پیشنهاد مطالعه:  روز سینما ۱۴۰۲ چه روزی است؟

فیلم “غریب” با جلوه‌های هنری خیره‌کننده و نگاهی عمیق به حوادث تاریخی ایران، مخاطب را به دورانی حساس در تاریخ ایران می‌برد. این اثر، نه تنها نگاهی جدید به دفاع مقدس ارائه می‌دهد بلکه بازتابی از تلاش‌ها و تداوم مبارزات شهید محمد بروجردی برای برقراری عدالت و آرامش در کردستان است.

شهید محمد بروجردی یکی از فعالان نظامی ایران بود که در ابتدای جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه شناخته می‌شد. او همچنین در حفاظت از سید روح‌الله خمینی در زمان بازگشت ایشان به ایران در سال 1357 فعالیت داشت. بعد از انقلاب، با گسترش اعتراضات سیاسی، بروجردی توسط سید روح‌الله خمینی به عنوان فرمانده سپاه کردستان انتخاب شد و برای سرکوب این اعتراضات به پاوه رفت و در آنجا سازمانی به نام پیشمرگان کرد مسلمان را تشکیل داد.

 

تاریخ اکران فیلم سینمایی غریب

24 اسپند ماه 1401

 

زمان پخش فیلم  غریب در شبکه نمایش خانگی

16 تیر ماه

 

دانلود فیلم غریب با کیفت های مختلف

کیفیت BluRay

کیفیت Full HD

کیفیت 1080p

کیفیت 720p

کیفیت 480p

 

تیزر فیلم غریب

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.