آیا می‌توان فیستول را به صورت قطعی با لیزر درمان کرد؟

فیستول یک بیماری آزاردهنده است که در ناحیه مقعد به وجود می‌آید و با علائم خود می‌تواند فرد را بسیار آزار دهد. فیستول مقعدی با ایجاد یک مجرای غیرطبیعی، روده بزرگ را به پوست اطراف مقعد متصل می‌کند و باعث خروج چرک و خونابه در نزدیکی مقعد می‌شود. این اتصال غیرطبیعی در صورت عدم درمان علاوه بر علائم آزاردهنده خود، می‌تواند پیشرفت کند و درمان بیماری را با چالش و سختی مواجه سازد.

درمان بیماری فیستول، روش جراحی یا لیزر است و این بیماری به هیچ عنوان با روش‌های درمان خانگی و یا دارویی برطرف نمی‌شود. در گذشته این بیماری بیشتر از طریق روش جراحی درمان می‌شد؛ اما امروزه روش لیزر فیستول جایگزین آن شده و درمان این بیماری را برای پزشک و بیمار ساده‌تر کرده است.

برای بیماران مبتلا به فیستول بسیار اهمیت دارد تا بدانند آیا می‌توان فیستول را به صورت قطعی با لیزر درمان کرد یا خیر؟ در جواب این سؤال باید گفت که موفقیت‌آمیز بودن این روش درمانی بسیار به تجربه و تخصص پزشک و از طرفی دستگاه لیزری دارد که جراح از آن برای لیزردرمانی استفاده می‌کند. در واقع بیماران در هنگام انتخاب پزشک باید توجه داشته باشند که او متخصص کولورکتال باشد و از دستگاه‌های لیزری استفاده کند که می‌توانند این بیماری را بدون ایجاد عوارض جانبی همچون گوشت اضافه درمان کنند. درصورتی‌که نکات گفته شده در هنگام انتخاب پزشک رعایت شود می‌توان گفت که لیزر می‌تواند بیماری فیستول مقعدی را به شکل قطعی درمان کند.

لیزر بدون بازگشت فیستول چگونه انجام می‌شود؟

لیزر بدون بازگشت فیستول در واقع همان روش لیزردرمانی است که می‌تواند این بیماری را به ساده‌ترین شکل خود درمان کند. لیزر بدون بازگشت فیستول یک روش تضمینی برای درمان این بیماری است و باعث می‌شود بیماری فیستول در سریع‌ترین زمان و بدون عود مجدد برای همیشه درمان شود.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین راهکار پزشکان برای شناخته شدن

روش لیزر فیستول نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد و در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه این بیماری را برای همیشه درمان می‌کند. در روش لیزردرمانی فیستول ازآنجایی‌که در حین لیزر بافت‌های آسیب‌دیده ترمیم می‌شوند بیمار هیچ‌گونه درد و خونریزی را پس از انجام آن تجربه نمی‌کند و ممکن است تنها احساس سوزش خفیفی را در ناحیه داشته باشد. لیزر بدون بازگشت فیستول همچنین دوران نقاهت ندارد و این مسئله برای افرادی که فرصت کافی برای گذراندن دوران نقاهت طولانی پس از جراحی را ندارند، مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

لیزر بدون بازگشت فیستول باید حتماً توسط متخصص کولورکتال (فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ) انجام شود و پزشک برای انجام آن از دستگاه‌های لیزر مجهزی بهره ببرد تا بهترین نتیجه را رقم زند. در صورتی که پزشک جهت درمان این بیماری از دستگاه لیزر نامناسبی استفاده کند ممکن است مشکلی همچون گوشت اضافی در ناحیه مقعد به وجود آید و در ادامه آن مشکلاتی همچون تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع باعث آزار فرد شود. لیزر بدون بازگشت فیستول در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌گیرد و می‌تواند بیماری فیستول را برای همیشه درمان کند.

دکتر درمان فیستول چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بسیار اهمیت دارد که درمان فیستول توسط یک پزشک مجرب و حاذق انجام شود. برای بسیاری ممکن است سوال باشد که دکتر درمان فیستول چه ویژگی‌هایی دارد. در جواب این سؤال باید به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:

دکتر درمان فیستول

تخصص و تجربه پزشک

بسیار مهم است که دکتر درمان فیستول، فوق‌تخصص کولورکتال (فوق‌تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ) باشد. پزشکان متخصص ناحیه مقعد سال‌هاست که بر روی بیماری‌های این ناحیه تمرکز دارند و با تمام چالش‌های آنها آشنا هستند. این مسئله باعث می‌شود تا بتوانند این بیماری‌ها و به‌خصوص فیستول را به بهترین شکل خود درمان کنند و بیمار با مشکلاتی همچون عود مجدد فیستول روبرو نشود.

دسترسی به دستگاه‌های لیزر مجهز

از دیگر ویژگی‌های دکتر درمان فیستول این است که به دستگاه‌های لیزر مجهزی دسترسی داشته باشد. بسیاری از دستگاه‌های قدیمی می‌توانند باعث عوارضی همچون ایجاد گوشت اضافه شوند و این مسئله می‌تواند مشکلات بسیاری همچون تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و روده بزرگ را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:  آشنایی با ده تا از معروف ترین خوراکی ها و تنقلات آسیایی

دسترسی به امکانات بهداشتی

بسیار مهم است که دکتر درمان فیستول، لیزر این بیماری را در محیطی کاملاً بهداشتی انجام دهد تا عفونت به بیمار منتقل نشود. از طرفی وجود ساکشن بلع ویروس، مورد نیاز است تا عفونت‌های ویروسی همچون کرونا، هپاتیت و ایدز به بیماران دیگر منتقل نگردد.

مواردی که ذکر شد از جمله ویژگی‌های دکتر برای فیستول هستند که بیماران باید در هنگام انتخاب پزشک آنها را حتماً در نظر بگیرند.

درمان همیشگی فیستول چیست؟

برای افرادی که به بیماری فیستول مبتلا هستند بسیار مهم است که بیماری آنها برای همیشه درمان شود و با مشکلاتی همچون عود مجدد بیماری روبرو نباشند.

برای درمان همیشگی و بدون بازگشت فیستول یک روش درمانی درست مورد نیاز است. بسیاری از افراد مبتلا به فیستول گمان می‌کنند که با روش‌های درمان خانگی می‌توانند بیماری خود را درمان کنند که این باور کاملاً اشتباه است و فقط می‌تواند باعث پیشرفت بیماری آنها و مشکلات بیشتر برای بیمار شود. درمان همیشگی فیستول روش جراحی یا لیزر فیستول است که می‌تواند برای همیشه این بیماری را از بین ببرد.

درمان همیشگی فیستول

درمان همیشگی فیستول باید حتماً توسط یک متخصص کولورکتال صورت گیرد و از طرفی پزشک مربوطه حتماً به دستگاه‌های لیزر باکیفیت دسترسی داشته باشد تا بتواند این بیماری را برای همیشه درمان کند.

امروز درمان فیستول با لیزر در کلینیک‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما بیماران باید در هنگام انتخاب مرکز، امکانات کلینیک و تخصص و تجربه پزشکان مجموعه را در نظر بگیرند.

یکی از کلینیک‌های بسیار مطرح که امروزه بیماری فیستول و سایر بیماری‌های نشیمنگاهی را درمان می‌کند کلینیک درمان فوری است. در این کلینیک فوق‌تخصصان کولورکتال با استفاده از دستگاه‌های لیزر مجهزی همچون لیزر «دکا» و «لیگاشور آمریکایی» انواع بیماری‌های مقعدی همچون فیستول را به شکلی درمان می‌کنند که این بیماری‌ها بدون بازگشت باشند و بیمار با یک بار درمان برای همیشه با این بیماری‌ها خداحافظی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.