حیوانات خانگی و اجاره روزانه سوئیت در تهران؛ قبل از اجاره بدانید

این روزها داشتن حیوانات خانگی با وجود برخی از ممنوعیت‌ها بسیار در میان مردم رایج است و خانواده‌های زیادی در ایران هستند که انواع اقسام حیوانات خانگی از آبزیان گرفته تا پرندگان و حیواناتی مانند سگ و گربه را در خانه‌های خود نگهداری می‌کنند. برخی از این خانواده‌ها هنگام سفر به تهران، قصد دارند که حیوانات خانگی‌شان را با خود همراه کرده و به تهران بیاورند.

اما آیا اقامتگاه‌هایی که قصد دارند در آن مستقر شوند، چنین اجازه‌ای را به آنها می‌دهند؟ پس بهتر است صاحبان حیوانات خانگی در مورد این موضوع پیش از اجاره سوئیت مطلع شوند و با خواندن مقاله حیوانات خانگی و اجاره روزانه سوئیت در تهران؛ قبل از اجاره بدانید، اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی اجاره سوئیت با حیوانات خانگی به دست آورند.

 

قبل از اجاره بدانید، چگونه سوئیتی که پذیرای حیوان خانگی باشد را پیدا کنیم؟

اگر قصد دارید با حیوان خانگی خود به تهران سفر کنید، نخستین کار پیش روی شما این است که سوئیتی را پیدا کنید که پذیرای حیوان خانگی شما باشد. برای این کار می‌توانید مقررات سوئیت‌های اجاره‌ای تهران را بررسی کنید. اگر به شیوه آنلاین خانه اجاره می‌نمایید این مقررات در صفحات پروفایل هر خانه و سوئیت ذکر شده است که به راحتی می‌توانید هنگام مراجعه به سایت، این مورد مهم را بررسی نمایید.

برای این کار زمانی که وارد سایتی مانند شب یا جاباما شدید، این قوانین را برای هر سوئیتی که نشان کرده‌اید، بررسی نمایید. راه ساده‌تر این است که در فیلترهای سایت، مواردی را جستجو کنید که چنین مجوزی را به مسافران می‌دهند. به عنوان مثال در فیلترهای جاباما در بخش مقررات اقامتگاه، گزینه‌ای تحت عنوان امکان ورود حیوان خانگی وجود دارد. شما پیش از جستجو می‌توانید این فیلتر را انتخاب کرده و روی آن تیک بزنید تا سایت تنها مواردی که پذیرای حیوان خانگی هستند را به شما نشان بدهد.

پیشنهاد مطالعه:  همه چیز در خصوص تشک خوشخواب

 

آیا برای اجاره روزانه سوئیت با حیوان خانگی مجوز لازم است؟

برخی از مسافران می‌پرسند که آیا برای اجاره سوئیت در تهران و بردن حیوانات خانگی‌شان به آنها، نیاز به مجوز خاصی دارند و یا خیر؟ پاسخ منفی است. هر چند که برخی از حیوانات خانگی نظیر سگ چندان مورد تایید نیستند و برای بردن آنها در خیابان و پیاده‌روی مجوزی وجود ندارد اما برای اجاره سوئیت با حیوان خانگی نیاز به مجوز خاصی نیست.

تنها باید صاحب خانه اجازه ورود حیوان خانگی به سوئیت را بدهد. برای این که بدانید آیا چنین مجوزی وجود دارد و صاحب سوئیت، پذیرای حیوان خانگی در واحد اقامتی اجاره‌ای خود هست یا نه، باید هنگام اجاره سوئیت آنلاین از طریق سایت‌هایی مانند جاباما و یا جاجیگا، مقررات و قوانین را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آیا می‌توانید حیوان خانگی را به سوئیت ببرید یا خیر.

5 دلیل که ثابت می کند بهتر است در تهران سوئیت اجاره کنید

 

آیا برای اجاره روزانه سوئیت با حیوان خانگی شناسنامه حیوان لازم است؟

شناسنامه حیوان برگه‌ای است که در آن نام و مشخصات حیوان و واکسن‌هایی که زده را یادداشت کرده‌اند، بنابراین شناسنامه ثابت می‌کند که این حیوان به شما تعلق دارد و به دلیل زدن واکسن‌ها بیماری خاصی ندارد. اما آیا لازم است هنگام سفر و اجاره سوئیت این شناسنامه همراه شما باشد؟

پاسخ منفی است. زمانی که وارد سایت‌های اجاره روزانه سوئیت و خانه در تهران می‌شوید، می‎توانید قوانین و مقررات را برای پذیرش یا نپذیرفتن حیوان خانگی مطالعه نمایید اما تاکنون هیچ صاحب ملکی در سایت‌هایی مانند هومسا یا جاباما، درخواست شناسنامه حیوان خانگی را برای اجاره دادن سوئیت خود نکرده است. یعنی صاحبان ویلا یا اجازه ورود حیوان را می‌دهند و یا نمی‌دهند و به شناسنامه آن کاری ندارند.

 

قبل از اجاره بدانید، موارد بهداشتی اجاره سوئیت با حیوان خانگی چیست؟

برخی از افراد به موی حیوانات خانگی حساسیت دارند و تماس با موی حیوان باعث عطسه، سرفه، تورم گلو و مشکلات دیگری می‌شود. ورود حیوان خانگی شما به یک سوئیت و رفت و آمد آزادانه آن در خانه، باعث ریختن موی آنها در خانه شده و در عین حال ممکن است شما نتوانید در مورد دستشویی کردن آن حیوان در جای جدید، کنترل درستی داشته باشید و حیوان خانه را کثیف کند.

پیشنهاد مطالعه:  کرم ضد آفتاب چیست؟ انواع آنها و نحوه خرید از فروشگاه آنلاین ثانیکالا

هر چند که پس از این که یک مستاجر سوئیت را ترک می‌کند، سوئیت تمیز شده و فرد دیگری از طریق سایت‌های تهران مبله یا جاباما آن را اجاره می‎کند اما باز هم احتمال دارد که بقایای حضور حیوان خانگی در خانه، باعث حساسیت افراد جدیدی شود که سوئیت را اجاره کرده‌اند. از این رو ورود حیوان خانگی در بسیاری از موارد از نظر بهداشتی به داخل خانه منع می‌شود و میهمانان تنها اجازه دارند که حیوانات را در باکس‌ها و یا خارج از قسمت مسکونی خانه نگه دارند.

 

چرا بعضی از صاحبان سوئیت‌ها اجازه ورود حیوان خانگی به خانه را نمی‌دهند؟

مسئله بهداشت، عقاید مذهبی، سر و صدای حیوان و مزاحمتی که برای سایر خانه‌های یک آپارتمان ایجاد می‎کنند، دلایلی است که بسیاری از افرادی که سوئیت اجاره می‌دهند، اجازه ورود حیوانات خانگی را به سوئیتشان نمی‌دهند. تصور کنید یک پرنده و یا یک سگ را در سوئیت اجاره‌ای ببرید و این حیوان به ویژه به دلیل ورود به جای جدید، مدام جیغ بزند و یا واق واق کند. در این صورت برای تمامی افراد ساکن در آپارتمان مزاحمت ایجاد می‎شود و همسایگان از سر و صدای حیوان شما آزار می‎بینند.

به همین روی بسیاری از کسانی که سوئیتشان را برای اجاره در سایت‌هایی مانند ایران رنت یا جاباما آگهی می‎کنند، مقررات عدم ورود حیوان خانگی به ساختمانشان را وضع می‌کنند و این بدان معنا نیست که آنها با حیوان خانگی مشکلی دارند و یا آنها را دوست ندارند. آوردن یک حیوان خانگی در سوئیت اجاره‌ای، علاوه بر مسئله بهداشت، موضوع سر و صدا و البته عقاید مذهبی برخی از افراد را نیز هدف قرار می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.