نمک قبل از خواب: چگونه سدیم بر خواب و سلامت کلی تأثیر می گذارد؟

تاثیر نمک بر سلامتی (به ویژه سلامت قلب) گیج کننده است. برای هر مطالعه ای که نشان می دهد نمک ناسالم است، مطالعه دیگری چیز دیگری را نشان می دهد. البته مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. اما حذف بیش از حد نمک از رژیم غذایی ما نیز ممکن است مشکل ساز باشد. برای داشتن خواب راحت توصیه میشود از نمک دریایی و یا نمک صورتی باکیفیت در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

آیا نمک برای سلامتی مفید است؟

نمک برای عملکرد صحیح بدن انسان و حفظ تعادل مناسب آب و مواد معدنی ضروری است. با این حال، خوردن زیاد یا کم نمک می تواند به سلامتی آسیب برساند.

دلایل مفید بودن نمک برای شما:

نمک حاوی سدیم، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است که همگی برای سلامتی مطلوب ضروری هستند.

سدیم سطح هیدراتاسیون سالم و تعادل الکترولیت را که برای عملکرد صحیح بدن ضروری است، افزایش می دهد.

دلایل مضر بودن نمک:

مصرف بیش از حد سدیم یک عامل خطر برای فشار خون بالا است که به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می شود.

فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

خوردن نمک زیاد باعث نفخ و تشنگی می شود.

آیا نمک بر سلامت خواب تأثیر می گذارد؟

شواهدی مبنی بر ارتباط نمک و خواب در حال ظهور است.

مطالعه دیگری نشان داد که افراد مبتلا به بی خوابی سطح سدیم کمتری در جریان خون خود داشتند و همین گروه از بیماران پیامدهای سلامتی ضعیف تری داشتند. همچنین، یک مطالعه جالب نشان داد که مصرف محدود نمک، روند کاهش دمای بدن را تسریع می‌کند و نرخ متابولیک چربی قهوه‌ای را که می‌تواند با افزایش سن ایجاد شود، کاهش می‌دهد. نرخ متابولیسم پایین چربی قهوه ای مسیری برای التهاب بیشتر و درد مزمن است که می تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد. هنگامی که متابولیسم بافت چربی قهوه ای در موش ها معکوس یا افزایش می یابد، خواب موج آهسته (SWS) بیشتری دارند.

پیشنهاد مطالعه:  ارسال حواله دلار به استرالیا

اگرچه این ارتباط بین مصرف سدیم و خواب کمتر مشخص است، اما این مطالعات نشان می‌دهد که داشتن سطح سدیم متعادل در بدن ما می‌تواند به طور غیرمستقیم کیفیت خواب را ارتقا دهد.

نمک می تواند به طرق مختلف بر خواب شبانه تأثیر بگذارد، از کمک به خوابیدن. در اینجا چند ارتباط رایج بین خواب و نمک آورده شده است.

1. اختلالات خواب

مصرف یک وعده غذایی سرشار از سدیم در هنگام شام می تواند به اختلالات خواب کمک کند ، که تا حدی به دلیل افزایش فشار خون و احتباس مایعات است. یک مطالعه نشان داد که نمک زمان رفتن به رختخواب را به تعویق می اندازد، باعث بیداری های متعدد افراد در طول شب و اختلال در حدود دو تا سه ساعت خواب می شود.

2.احتباس آب

مصرف بیش از حد سدیم می تواند باعث احتباس آب شود و منجر به نفخ و تورم شود. این همچنین می تواند به اختلالات خواب کمک کند.

3. الگوهای خواب آشفته

رژیم غذایی کم سدیم با اختلال در الگوهای خواب ، از جمله کاهش خواب REM ، خواب عمیق و خواب با امواج آهسته و افزایش بیداری همراه است .

4. اختلال در ریتم شبانه روزی

مشخص شده است که رژیم غذایی پر نمک با اختلال در ریتم شبانه روزی و سیستم های دوپامینرژیک باعث تکه تکه شدن خواب می شود .

5. تعادل مایعات

نوشیدن آب نمک دریایی، که حاوی مواد معدنی به نام الکترولیت است، می تواند به حفظ تعادل مایعات در بدن شما کمک کند ، که می تواند منجر به کیفیت خواب بهتر شود .

نوشیدن آب نمک قبل از خواب

نوشیدن یک لیوان آب با کمی نمک (نه یک قاشق) قبل از خواب می تواند در شرایط خاصی مورد توجه قرار گیرد، اما مهم است که این کار را در حد اعتدال و با هدف مشخص انجام دهید.

این تمرین اغلب به عنوان راهی برای آبرسانی مجدد و پر کردن الکترولیت ها، به خصوص پس از ورزش شدید یا اگر در طول روز مایعات از دست داده اید، پیشنهاد می شود. به طور کلی به جای یک راه حل طولانی مدت برای یک خواب خوب، به عنوان یک افزودن کوتاه مدت به روال قبل از خواب در نظر گرفته می شود . در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از اضافه کردن نمک هیمالیا یا نمک دریا به آب آشامیدنی خود قبل از خواب در نظر بگیرید:

پیشنهاد مطالعه:  هر آنچه که باید درباره سند تک برگ بدانید

هیدراتاسیون : اضافه کردن مقداری نمک به آب می تواند به بدن شما کمک کند مایعات را حفظ کند و هیدراتاسیون بهتری را حفظ کند، به خصوص اگر احساس کم آبی دارید.

تعادل الکترولیت:   مقدار کمی نمک می تواند به حفظ تعادل الکترولیت کمک کند، که برای عملکرد صحیح عضلات و اعصاب مهم است.

ریکاوری بعد از ورزش : اگر تمرین شدید داشته اید یا درگیر فعالیت بدنی بوده اید که باعث تعریق زیاد شما شده است، مقدار کمی نمک در آب ممکن است به شما کمک کند تا برخی از الکترولیت های از دست رفته را بازیابی کنید.

شرایط خاص سلامت : در برخی از شرایط پزشکی، مانند موارد خاص فشار خون پایین (فشار خون پایین) یا کم آبی، ممکن است مقدار کمی نمک در آب توسط متخصص مراقبت های بهداشتی توصیه شود.

اعتدال : مهم است که زیاده روی نکنید. فقط کمی نمک کافی است، زیرا مصرف بیش از حد نمک می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.

نوشیدن آب نمک قبل از خواب ممکن است برای اکثر افراد به طور منظم ضروری نباشد. به جای اینکه این کار را به یک روال شبانه تبدیل کنید، روی حفظ هیدراتاسیون مناسب در طول روز و دریافت مواد مغذی ضروری از یک رژیم غذایی متعادل تمرکز کنید .

مثل همیشه، اگر نگرانی یا شرایط خاصی برای سلامتی دارید، بهتر است قبل از ایجاد هرگونه تغییر مهم در رژیم غذایی یا مصرف مایعات، از جمله نوشیدن آب نمک قبل از خواب، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

نمک دریایی قبل از خواب

متعادل کردن نمک برای سلامتی بهتر

واضح است که نمک کم یا زیاد می تواند بر سلامت کلی و خواب ما تأثیر منفی بگذارد. بدن ما اعتدال، تعادل و ثبات در مصرف نمک و خواب (و واقعاً همه چیز) را دوست دارد!

وقتی صحبت از نمک قبل از خواب می شود، مصرف بیش از حد نمک می تواند بر کیفیت خواب تأثیر منفی بگذارد و منجر به اختلال در خواب شود. مهم است که مراقب مصرف نمک خود در طول روز باشید و غذاهای تازه و فرآوری نشده ای را انتخاب کنید که به طور طبیعی سدیم کمی دارند. علاوه بر این، توصیه می‌شود از نمک دریایی استفاده کنید تا از اثرات منفی روی خواب جلوگیری کنید. با مراجعه به فروشگاه ام سی 2 بهترین نمک دریایی اصل را تهیه کنین.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.