نحوه دریافت ارز مسافرتی عراق + لیست مراکز دریافت ارز اربعین

زائران حرم امام حسین (ع) که در سامانه “سماح” ثبت‌نام کرده‌اند، می توانند به یکی از شعب منتخب بانک های عامل یا صرافی‌های عضو بازار ارز، مراجعه نموده و ارز مورد نیاز خود را با نرخ مندرج در توافقنامه بازار ارز تا سقف مشخص شده خریداری نمایند. در این مقاله به این سوال ها پاسخ می دهیم که ارز مسافرتی اربعین را از کجا بگیریم؟ با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای خرید ارز اربعین

یکی از سوالاتی که اکثر افرادی که به مراکز دریافت ارز اربعین مراجعه می کنند این است که مدارک لازم برای دریافت ارز اربعین شامل ه مواردی می شود؟ متقاضیان برای دریافت ارز اربعین 1402 می بایست با همراه داشتن مدارک زیر به مراکز فروش ارز اربعین مراجعه کنند و ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

  • اصل کارت ملی
  • کارت بانکی
  • گذرنامه
  • شماره تلفن همراه

لازم به ذکر است که هر سه مدرک می بایست به نام فرد خردار یا متقاضی ارز اربعین 1402 باشد.

مراکز دریافت ارز اربعین

لیست مراکز فروش ارز اربعین

در زیر می توانید بانک های عامل فروش ارز اربعین را مشاهده کنید. همچنین می توانید جهت مشاهده لیست شعب فروش ارز اربعین فایل مربوطه را دانلود کنی.

بانک صادرات

بانک صادرات یکی از بانک های  عامل جهت فروش ارز اربعین 1402 است. شما با مراجعه به شعب منتخب این بانک می توانید ارز موردنیاز خود را تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین روش های تربیت کودکان ۳ تا ۵ سال

لیست شعب فروش ارز اربعین بانک صادرات (دانلود فایل)

 

بانک سپه

بانک سپه یکی از بانک های  عامل جهت فروش ارز اربعین 1402 است. شما با مراجعه به شعب منتخب این بانک می توانید ارز موردنیاز خود را تهیه کنید.

لیست شعب فروش ارز اربعین بانک سپه (دانلود فایل)

 

بانک ملی

بانک ملی یکی از بانک های  عامل جهت فروش ارز اربعین 1402 است. شما با مراجعه به شعب منتخب این بانک می توانید ارز موردنیاز خود را تهیه کنید.

لیست شعب فروش ارز اربعین بانک ملی (دانلود فایل)

 

پست بانک

پست بانک یکی از مراکز فروش ارز اربعین 1402 است. شما با مراجعه به شعب منتخب پست بانک می توانید ارز موردنیاز خود را تهیه کنید.

لیست شعب فروش ارز اربعین پست بانک (مشاهده لیست)

 

بانک پارسیان

بانک پارسیان یکی از مراکز فروش ارز اربعین 1402 است. شما با مراجعه به شعب منتخب این بانک می توانید ارز موردنیاز خود را تهیه کنید.

لیست شعب فروش ارز اربعین بانک پارسیان 

بانک پارسیان

بانک تجارت

بانک تجارت یکی از بانک های  عامل جهت فروش ارز اربعین 1402 است. شما با مراجعه به شعب منتخب این بانک می توانید ارز موردنیاز خود را تهیه کنید.

لیست شعب فروش ارز اربعین بانک تجارت (مشاهده لیست)

 

نکات مهم در مراجعه به مراکز فروش ارز اربعین 1402

  • فروش ارز (اسکناس) به زائرین حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به نرخ فروش اسکناس ETS که معادل ریالی آن حدود ۶۲تا ۶۵ میلیون ریال است صورت خواهد گرفت.
  • فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
  • سرپرستان خانوار با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانوار می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین اعضای خانوار خود (همسر و فرزندان) از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.
  • فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.
5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.