روز جهانی دیابت 1402 چه روزی است؟

روز جهانی دیابت یک رویداد سالانه است که هدف آن افزایش آگاهی در مورد دیابت و عوارض آن است. این روز جهت احترام به فردریک بانتینگ، یکی از کاشفان انسولین نامگذاری شده است. انسولین یک هورمون است که کنترل قند خون را انجام می دهد و برای درمان دیابت نوع ۱ و برخی از موارد دیابت نوع ۲ ضروری است. در ادامه این مقاله از هاوین وب به این سوال پاسخ می دهیم که روز جهانی دیابت 1402 چه روزی است؟

روز دیابت 1402

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن بدن نمی‌تواند از قند خون به درستی استفاده کند. این باعث می‌شود که قند خون بالا رود و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. با توجه به اهمیت این بیماری و نیاز به افزایش آگاهی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی، سازمان جهانی بهداشت از سال ۱۹۹۱ روز ۱۴ نوامبر را به عنوان روز جهانی دیابت انتخاب کرده است. روز دیابت 1402 در ایران برابر 23 آبان ماه است. هر ساله برای روز جهانی دیابت یک شعار و یک موضوع مشخص می شود که بر اساس آن برنامه های آموزشی، اطلاع رسانی و تشویقی اجرا می شوند.

شعار روز جهانی دیابت در سال 1402

شعار کمپین سه ساله دیابت «دسترسی به مراقبت دیابت» است. این شعار بیان می کند که میلیون ها نفر در سراسر جهان به امکانات مراقبتی دیابت دسترسی ندارند و بیماران مبتلا به دیابت نیازمند مراقبت های مداوم برای مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض آن هستند.

دیابت یک بیماری جدی است که می تواند عوارض جدی مانند بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه و نابینایی ایجاد کند. مراقبت خوب از دیابت می تواند به کاهش خطر ابتلا به این عوارض کمک کند.

پیشنهاد مطالعه:  روز بسیج مستضعفان ۱۴۰۲ چه روزی است؟

علاوه بر این شعار تاکید می کند که باید آگاهی در مورد علائم، عوامل خطر، پیشگیری و درمان دیابت افزایش یابد و اقدامات موثری برای کاهش بار بیماری و بهبود کیفیت زندگی بیماران انجام شود.

Rate this post
منبع who
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.