0
0

سوشیال سیگنال(Social Signal) چیست؟ آپدیت (2021)

307 بازدید
سوشیال سیگنال

سوشیال سیگنال

سوشیال سیگنال شبکه های اجتماعی به فعالیت‌های گفته می شود که کاربران در شبکه های اجتماعی در رابطه با سایت شما انجام می دهند برای مثال در شبکه های اجتماعی فعالیت های همچون لایک کردن کامنت های کاربران به اشتراک گذاری پیدا کردن افراد همگی جزء سوشیال سیگنال هستند
در ادامه مقاله اطلاعات کاربردی در مورد سوشیال سیگنال و نحوه استفاده از آن ها را به شما می دهیم

چرا موتورهای جستجو به سوشیال سیگنال‌ها اهمیت می‌دهند

موتورهای جستجو می کنند که رضایت کاربران خودشان جلب کنند به همین علت هر موردی موجب رضایت کاربران می‌شود در الگوریتم های موتورهای جستجو از جمله گوگل گنجانده شده است یکی از این الگوریتم ها تاثیر شبکه های اجتماعی یا سوشیال سیگنال ها در رتبه بندی سایت ها می باشد که به طور غیر مستقیم در رتبه‌بندی جستجو تاثیر می گذارد

آیا واقعاً سوشیال سیگنال‌ها برسئو تاثیر می گذارند؟

مسئول بخش ضد اسپم گوگل مت کاتس در مصاحبه‌ای با ‏Search Engine Expo رسما اعلام کرد که سوشیال سیگنال ها از جمله موارد تاثیرگذار در نتایج سرچ گوگل هستند که به مرور زمان اهمیت آنها افزایش پیدا خواهد کرد
می‌توانید ویدیو این مصاحبه را در یوتیوب ببینید

سوشیال سیگنال

 

اما از طرفی دیگر در سال ۲۰۱۴ مت کاتس در ویدیو دیگری گفت که گوگل با صفحات فیسبوک و توییتر مانند هر صفحه وب دیگری رفتار می کند و این صفحات را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر نمی‌گیرد

لینک منبع : https://www.searchenginejournal.com/social-media-seo/196185

همچنین در سال ۲۰۱۶ از تحلیلگر گوگل سوال شد که آیا گوگل سیگنال های اجتماعی را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می‌گیرد او ویدیو مت کاتس را ریتوییت کرد و گفت که خیر

لینک منبع : https://www.searchenginejournal.com/social-media-seo/196185

با توجه به صحبت های بالا می توان نتیجه گرفت که سوشیا سیگنالها به طور غیر مستقیم روی رتبه بندی سایت ها تاثیر دارند همبستگی زیادی میان سوشیال سیگنال‌ها و رتبه بندی صفحات وب وجود دارد گوگل گفته است که اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی عنوان لینک های فالو حساب نمی شود اما نباید از تاثیر لینکهای نوفالو غافل بود.

تاثیرات غیر مستقیم سوشیال سیگنالهای

افزایش تعداد بک لینک ها
کاهش Bounce rate نرخ پرش
افزایش زمان حضور در صفحه
افزایش بازدید کننده های برگشتی

از کدام شبکه های اجتماعی می توان سوشیال سیگنال گرفت

 

Social signal

شبکه های اجتماعی زیادی هستند که می‌توان از آنها Social signal گرفت از جمله این شبکه‌های اجتماعی می‌توان به فیس بوک لینکدین توییتر پینترست گوگل پلاس و غیره اشاره کرد

برای دریافت سوشیال سیگنال چه کاری باید انجام دهیم؟

اولین کاری که برای دریافت سوشیال سیگنال باید انجام دهید این است که در شبکه‌های اجتماعی مختلفی که در بالا از آنها نام برده شد اکانت بسازید در قدم بعدی باید در در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و پست های خود را در آنها منتشر کنید برای ارسال پست هم در این شبکه ها می توانید به دو صورت دستی و با استفاده از افزونه های وردپرس ای این کار را انجام دهید
از جمله این افزونه ها می توان به :

+ افزونه  Blog2Social 

+ افزونه Social Auto Poster

در ادامه کار برای دریافت سوشیال سیگنال از شبکه‌های اجتماعی باید روش‌ها و تکنیک‌های خاصی را استفاده کنید

1) قرار دادن دکمه اشتراک گذاری

با پیشرفت روز به روز شبکه های اجتماعی و استفاده بیش از پیش کاربران از این شبکه ها ، یکی از راه های رسیدن به موفقیت و دیده شدن می تواند اشتراک گذاری مطالب سایت در این شبکه ها باشد.

2)استفاده از call to action

فراخوان عمل یا CTA (مخفف Call To Action)، به زبان ساده یعنی دعوت از افراد برای انجام کاری!فراخوان عمل دستوری است که مخاطب را وادار به انجام یک واکنش از پیش طراحی شده می‌کند. استفاده از عباراتی چون “برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید” یا “همین حالا از ما خرید کن” مثال‌هایی از این دستورها هستند.

3) راه اندازی کمپین های جذب سوشیال سیگنال

احتمالا شما هم در اینستاگرام دیده اید که یک دفعه یک هشتگ خاص مورد توجه کاربران قرار میگیرد ، یک پست یا تصویر مخصوص دست به دست میشود و استفاده از یک اصطلاح متفاوت رایج میگردد.

به این کار راه اندازی کمپین گفته میشود. شما میتوانید برای این کار هزینه کنید، مثلا جایزه در نظر بگیرید یا صرفا با قرار دادن یک پست جالب و … نظر مردم را به سمت خود جلب کنید، فرقی برای سوشیال سیگنال ما ندارد که از چه راهی، فقط مهم این است که نظر مخاطبان به سمت ما جلب شود.

4) ارتباط واقعی در شبکه های اجتماعی

فعالیتهایی واقعی همچون کامنت کردن گذاشتن برای پست ها،لایک کردن کاربران درشبکه های اجتماعی موجب می شود تا آنها هم پست های ما را اشتراک گذاری کنند و برای ما کامنت گذاشته یا ما را لایک کنند. و ما باید در پست هایی که میگذاریم، لینک مطالب خود را قرار دهیم تا برای صفحات سایتمان سوشیال سیگنال ساخته شود.

سوشیال سیگنال

اما روش ها و ابزارهای رایگان و پولی دیگری هم وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها Social signal بگیرید در واقع این روشها جز روش های کلاه سیاه و کلاه خاکستری برای گل زدن گوگل هستن. سه تا از سایت هایی که می توانید با فعالیت داخل آن ها سوشیال سیگنال بگیرید به ترتیب زیر است:

Followlike.net
Linkollider.com
Youlikelhits.com

خرید سوشیال سیگنال

خرید سوشیال سیگنال یکی از راه های افزایش میزان Social signal سایت و به دنبال آن افزایش رتبه سایت است. برای خرید آن می توانید از سایت هایی که در این زمینه خدمات می دهند کمک بگیرید .اما باید به این نکته توجه کنید که سوشیال سیگنال هایی که خرید میکنید با کیفیت باشند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
اشتراک گذاری:
مهدی میدان
سال 97 طی یه اتفاق تو دانشگاه با وردپرس آشنا شدم و همین اتفاق مسیر زندگی منو عوض کرد و باعث شد من با رشته زیست شناسی وارد دنیا وب بشم.دنیایی که توش از یادگرفتن لذت میبرم و هر چقدر بیشتر یاد میگیرم میفهمم که هنوز اول راهم.

نظرات

9 نظر در مورد سوشیال سیگنال(Social Signal) چیست؟ آپدیت (2021)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ببخشید افزونه های وردپرسی که سوشیال سیگنال میگیرند خطر ندارن؟ یعنی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام این افزونه ها رو روبات تشخیص نمیدن؟ ممکنه اکانت ما رو مسدود کنه

    10

        1. در واقع سوشال بوکمارک به عنوان یکی از زیر مجموعه های سوشیال سیگنال محسوب میشه

          11

  2. ممنون بابت مقاله کاملی که نوشتین…فقط اگه میشه چند تا از سایت های معتبر برای خرید سوشیال سیگنال رو معرفی کنید.

    10

    1. بله حتما … سایت های معتبر برای خرید رو در آپدیت مقاله وارد میکنیم.

      15