آموزش ایمیل مارکتینگ صفر تا 100 +(ویدئو)

آموزش ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ است این شاخه یکی از مهمترین بخش‌های بازاریابی می باشد.
اگر قصد دارید که این روش بازاریابی را آشنا بشید تا آخر مقاله آموزش ایمیل مارکتینگ با ما همراه باشید. در واقع ایمیل مارکتینگ یک روش موثر برای معرفی فروش تبلیغات و ارتباط با مشتریان است در این مقاله قصد داریم که شما را با آموزش ایمیل مارکتینگ و بهترین ابزارهایی که میتوان از آن برای ایمیل مارکتینگ استفاده کرد آشنا کنیم.

ایمیل مارکتینگ چيست؟

email marketing importance e1582902444289

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط است در واقع می‌توان گفت که ایمیل مارکتینگ ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان از طریق سرویس ایمیلی است.
این ایمیل‌ می‌تواند در قالب خبرنامه، اطلاع‌رسانی در مورد فروش‌های ویژه و جشنواره‌ها، تخفیف ها و مواردی از این دست باشد.

در اواخر سال 2016 به گزارش سایت Statista، Gmail بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان داشته و پیش‌بینی می‌شود در انتهای سال 2020، این رقم به سه میلیارد نفر برسد.
این آمار نشان دهنده این است که ایمیل یک فضای شخصی آنلاین به حساب می‌آید که از که از محبوبیت بالایی برخوردار است و روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.
در بین روش های دیجیتال مارکتینگ مثلث بازاریابی شبکه های اجتماعی تبلیغات کلیکی تبلیغات بنری بازاریابی محتوا و ایمیل مارکتینگ یکی از سه روش برتر از نظر بازگشت سرمایه است بسیاری از آمارها نشان می‌دهد که هر ۱۰ هزار تومانی که برای ایمیل مارکتینگ هزینه میکنید تا ۴۰۰ هزار تومان برای شما بازگشت سرمایه دارد.

اما با ادامه مقاله آموزش در ایمیل مارکتینگ با من همراه باشید

برای شروع ایمیل مارکتینگ باید چه کاری انجام دهیم

برای شروع آموزش ایمیل مارکتینگ اول از همه باید هدف و استراتژی خود را از این کار تعیین کنیم بعد نیاز به یک لیست ایمیل و یک ابزار برای ارسال ایمیل ها همچنین بررسی گزارش گیری نتایج ایمیل مارکتینگ داریم.
قبل از هر چیزی باید استراتژی و هدف خود را از ایمیل مارکتینگ تعیین کنیم اهداف مختلفی از انجام بازاریابی ایمیلی وجود دارد که شما می‌توانید با یکپارچه‌سازی برنامه‌ی بازاریابی ایمیلی با استراتژی کسب و کارتان به آن دست پیدا کنید. برخی از این اهداف عبارت‌اند:

  • افزایش ترافیک وب‌سایت
  • شناسایی مشتریان جدید
  • توسعه و ارتقاء فروش
  • حفظ مشتریان وفادار

اما در ادامه باید براساس اهداف، استراتژی های مختلفی بچینید. پرکاربردترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ عبارتند از:
خبرنامه
اطلاع رسانی
ارائه پیشنهاد های شگفت انگیز
Automation

انتخاب یک ابزار ایمیل مارکتینگ (بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ)

بعد از اینکه استراتژی بازاریابی ایمیل مارکتینگ خود را تعیین کردیم حالا باید یک ابزار برای این کار انتخاب کنیم این ابزارهای ایمیل مارکتینگ شما را در طراحی ارسال تست بهینه سازی و سنجش کمپینهای ایمیلی کمک می کنند

پیشنهاد مطالعه:  راهنمای انتخاب بهترین هاست برای وب سایت

ویژگی سرویس های ایمیل مارکتینگ

  • معتبر باشد
  • پنل کاربرپسندی داشته باشد
  • امکانات مارکتینگ آن کامل باشد
  • امکانات آنالیز آن کامل باشد
  • قیمت آن مناسب باشد
  • با ایران مشکلی نداشته باشد

بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ کدامند

با ادامه آموزش ایمیل مارکتینگ همراه باشید تا شما را با بهترین ابزار های ایمیل مارکتینگ آشنا کنم.

1) mailchimp

Bz30 Mailchimp

این سرویس ایمیل مارکتینگ هم یکی از محبوب ترین سرویس های بازاریابی محسوب می شود. قالب‌های زیبا و از پیش‌آماده، امکان سفارشی‌سازی ایمیل، بخش‌بندی مشتریان، پاسخگویی خودکار، امکان دریافت گزارش‌های تحلیلی و سازگاری با انواع سایت‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا و فروشگاه‌ساز مانند وردپرس، ووکامرس، مجنتو، شاپیفای و…، از جمله مهمترین ویژگی‌های این سرویس ایمیل مارکتینگ است پشتیبانی نکردن از دامنه‌های ir، یکی از بزرگترین مشکلات میل چیمپ برای ایرانی‌هاست. از امکانات این ابزار می توان قابلیت ارسال رایگان 12000 ایمیل به 2000 مخاطب در ماه را نام برد.

2) Mailerlite

میرلایت یکی دیگر از معروف ترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ روسی در دنیاست که کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. اMailerlite بیش از 700 هزار کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

امکانات اصلی این سرویس نیز مانند سرویس قبلی است و به کمک پلن‌های مختلف آن می‌توانید از امکانات حرفه‌ای‌تر مانند بخش‌بندی مشتریان، برگزاری مسابقه و نظرسنجی، به‌کارگیری قالب‌های جذاب، تست A/B، اتوماسیون بازاریابی، یکپارچه‌سازی با سایت‌سازها و سیستم‌های مدیریت محتوا و استفاده کنید. متاسفانه این سرویس هم مانند سرویس میل چیمپ محدودیت‌های زیادی را برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است .

3) Sender

Sender هم یکی دیگر از سرویس های ایمیل مارکتینگ خوب است که در نسخه رایگان آن می توانید لیست ۲۵۰۰ نفر ازنفر از کاربران را جمع آوری کنید و تا ۱۵ هزار ایمیل در ماه برای کاربران ارسال کنید. این سرویس کاربران ایرانی زیادی دارد.

4) mailchi

میلچی یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ ایرانی می باشد در نسخه رایگان این سرویس می توانید لیست ۵۰۰ کاربر را ذخیره کنید و تا ۵۰۰۰ ایمیل به کاربرانتان ارسال کنید.

پیشنهاد مطالعه:  اسکیما (Schema) چیست؟ نحوه ساخت اسکیما مارکاپ

5) نجوا

نجوا یکی از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ ایرانی است که به خاطر سرویس پوش نوتیفیکیشن مورد توجه بیش از 4000 کسب‌وکار داخلی قرار گرفته بود. اما سرویس بازاریابی ایمیلی آن محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و با کمترین دانش فنی هم می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در پلن رایگان آن تا 3000 ایمیل در ماه می توانید ارسال کنید.

SendinBlue (6

این ابزار از معتبرترین و پرطرفدارترین ابزارها در حوزه ایمیل مارکتینگ است؛ با SendinBlue به سادگی می‌توانید مخاطبان خود را دسته بندی کنید؛ یک خبرنامه برای ارسال به مشتریان خود طراحی کنید و جزئیات بی‌نظیری از نتیجه بازاریابی ایمیلی انجام شده در آن را مشاهده کنید. میزان رضایت مدیران بازاریابی ایمیلی در استفاده از این ابزار بسیار بالا است.

Sendicate (7

اگر گروه‌‌بندی پرسونا شما برای دریافت پیام‌هایی با محتواهای متفاوت زیاد است یا در حال مدیریت چنین کمپین ایمیل مارکتینگ هستید. پیشنهاد ما برای دسته‌بندی راحت‌تر مخاطبان و پیشبرد استراتژی بازاریابی ایمیلی، استفاده از ابزار Sendicate است.

با استفاده از Sendicate می‌توانید یک سری از ایمیل‌ها را پیش‌نویس و ارسال کنید، مخاطبین خود را با فیلترهای مختلف دسته‌بندی کنید و آمارهای لازم برای پیشرفت بهتر استراتژی و بازاریابی ایمیلی خود فراهم کنید. این ابزار یک ابزار هوشمند، سریع و اثربخش در حوزه بازاریابی ایمیلی است.

ایجاد لیست ایمیل

برای اینکه ایمیل مارکتینگ را شروع کنیم، اول باید آدرس ایمیل افرادی را که می‌خواهیم برایشان ایمیل ارسال کنیم داشته باشیم.
اما برای شروع کار این لیست ایمیل را چگونه بدست آوریم؟

ساختن لیست ایمیل، مخصوصاً در شروع کار، بسیار سخت است. وقتی ما کاربری در سایتمان نداریم، چطور از آن‌ها ایمیل بگیریم؟
برای این کار 2 راه داریم:

  • سایت های واسط
  • همکاربا دیگران (رویداد مشترک ، پست مهمان و…)
  • فرم / پاپ آپ/لندینگ پیج
  • خرید لیست ایمیل
ویدئو از آکادمی فرین

به چند دلیل نباید سراغ بانک های اطلاعاتی که لیست ایمیل را میفروشند برویم :
1-لیست‌های ایمیل خریداری شده نرخ کلیکی نزدیک به صفر دارند.
2-احتمال اسپم شدن ایمیل های شما خیلی زیاد است.
3-بیشتر ایمیل‌های این لیست‌ها یا جعلی هستند یا فعال نیستند یا اصلاً مرتبط با کسب‌وکار شما نیستند.

سخن آخر

با رعایت نکاتی که گفته شد و ایجاد اندکی خلاقیت در این کار به راحتی می‌توانید به برندسازی و جلب اعتماد مشتریان خود بپردازید، کافی است تا در این راه صبور و ثابت قدم باشید. شما با آموزش ایمیل مارکتینگ قادر خواهید بود شروع به بازاریابی ایمیلی درست و اصولی کنید.

Rate this post
3 نظرات
  1. Ali_pm می گوید

    مقاله خوبی بود

  2. Alireza می گوید

    سلام
    سیستم های ایمیل مارکتینگ ایرانی دیگه ای هم هستن که کارشون خوبه مثل آونگ

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام.درسته …ممنون از نظرتون حتما تو مقاله میاریمش

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.