راهنمای جامع آموزش تولید محتوا 2021 +صفر تا 100+ ویدئو+کاملا رایگان

این مقاله در مورد آموزش تولید محتوا از صفر تا 100 می باشد که به شما قول میدهم با خواندن آن و استفاده از منابعی که معرفی کردم …میتوانید به یک تولید کننده محتوا حرفه ای تبدیل شوید و دیگر هیچ نیازی به دوره های آموزش تولید محتوا پیدا نخواهید کرد.

قبل از اینکه آموزش تولید محتوا را شروع کنیم باید بدانیم که در این دوره آموزش تولید محتوا چه چیزی یاد خواهیم گرفت :

در این آموزش یاد خواهیم گرفت که تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد، استراتژی تولید محتوا چیست ، ابزار های تولید محتوا کدامند ؟ با مفهوم سئو محتوا آشنا خواهیم شد و همچنین با نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا و نحوه تدوین تقویم محتوا آشنا خواهیم شد ، خلاصه هرچیزی که برای تولید محتوا یونیک و اصولی و یک محتوا سئو شده لازم است را یاد خواهیم گرفت.

  

آموزش تولید محتوا

تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی کردن، تولید و ساخت هرچیزی که ما انسان ها میتوانیم درکش کنیم و در بستر های مختلف از جمله وبسایت ، شبکه های مجازی و … منتشر کنیم.در اصل میتوان گفت معنی هستی و وجود را میدهد.

جو پولیزی بنیانگذار CMI محتوا رو اینگونه تعریف میکند :

محتوا اطلاعات ترغیب کننده ای هست که به مخاطب اطلاع رسانی میکند ، با مخاطب تعامل ایجاد میکند و برای او جذاب هست.

اهمیت تولید محتوا

محتوا قسمت بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل میدهد محتوا ما را آگاه می‌کند و به سؤالاتی که داریم پاسخ می دهد .

محتوا کمک میکند تا مشتری‌های هدف را به سمت کسب وکار خودمان جذب کنیم همچنین باعث می شود تا کاربران جدیدی به سمت سایت خود بکشیم. در واقع تولید محتوا قلب تپنده هر هر کسب وکار برای بقا می باشد.

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی از بخش های مختلف تشکیل شده است. از رسانه های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو فهمیدن اینکه واقعاً باید بر روی کدام بخش توجه خود را بیشتر معطوف کنیم دشوار است در حالی که هر بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ اهمیت خاص خود را دارد اما بعضی از بخش ها مهمتر از بقیه می باشند.

به عنوان مثال ، محتوایی که ایجاد می کنید مسلماً جز مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است. محتوا نه تنها به شما در ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطب هدف کمک می کند ، بلکه به عنوان سوخت برای سایر تکنیک های بازاریابی نیز عمل می کند.

آیا تا به حال جمله “محتوای پادشاه است” را شنیده اید؟

گرچه در گذشته محتوا فقط راهی برای جدا شدن از رقبا بود ، اما اکنون برای هر برند مدرنی به یک ضرورت تبدیل شده است.

بازاریابی محتوا در قلب موفق ترین کمپین های بازاریابی دیجیتال قرار دارد.

پشت هر مارک تجاری بزرگی محتوای ارزشمند و مرتبطی قرار دارد که  با مخاطبان ارتباط برقرار می کند.

 

طبق تعاریف بازاریابی:

“تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهید، که با این کار می‌تواند مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.”

استراتژی تولید محتوا

قبل از شروع هر کاری باید برای آن طرح و برنامه ای بریزیم. تا به هدفی که برای خودمان متصور شدیم برسیم. برای تولید محتوا هم همین قانون صدق میکند نباید بدون داشتن طرح و برنامه و استراتژی معین شروع به تولید محتوا کنیم چون ممکن است از هدف خودمان دور شویم.

آموزش تولید محتوا

هدف از استراتژی محتوا ایجاد محتوای معنی دار ، منسجم ، جذاب و پایدار است. استراتژی تولید محتوا کمک می کند آنچه را که از قبل وجود دارد ، آنچه باید ایجاد شود و مهمتر از همه ، دلیل ایجاد آن محتوا را شناسایی کنیم.

بنابراین داشتن یک استراتژی تولید محتوا یکی از از اصلی ترین گام های تولید محتوا برای یک کسب و کار موفق است.

یک استراتژی تولید محتوا شامل مراحل زیر است:

  1. انتخاب اهداف تولید محتوا
  2. پرسونای مخاطب
  3. شناسایی ویژگی های کسب و کار خودمان
  4. مشخص کردن موضوع تولید محتوا
  5. تحقیق کلمات کلیدی
  6. قیف بازاریابی محتوا
  7. تدوین تقویم محتوا
  8. تولید محتوا با کیفیت

 

مقالات انگلیسی استراتژی تولید محتوا

  • نحوه تدئین استراتژی محتوا hubspot
  • مبانی استراتژی محتوا usability
  • نحوه تدوین استراتژی محتوا alexa

ویدئو های انگلیسی استراتژی تولید محتوا

انواع محتوا

برای تولید محتوا باید نیاز مخاطبانتان را بشناسید و بدانید چه نوع محتوایی را جذاب می‌داند و برای آن نوع محتوا زمان می‌گذارد این کار به شما کمک کند تا بتوانید از میان چندین نوع محتوا، یکی را بر حسب نیاز مخاطب انتخاب کنید. برخی از محبوب‌ترین انواع محتوا شامل موارد زیر است:

Content

  • محتوا متنی
  • محتوا تصویری
  • محتوا ویدئویی
  • محتوا صوتی
  • محتوا اینفوگرافیک
  • محتوا تعاملی
  • پست های وبلاگ
  • محتوا پوستر و کاتالوگ
  • محتوا وبینار
  • کتاب الکترونیک

مقالات انگلیسی انواع تولید محتوا

  • 11 نوع محتوا برای بازاریابی e2msolutions
  • 101 نوع محتوا دیجیتال zazzlemedia
  • دستورالعمل تولید محتوا دیجیتال ec.europa

 

ابزار های تولید محتوا

برای تولید محتوا نیاز به ابزار هایی هست که شما را در این کار کمک می کند ابزار‌هایی که باعث می شود در سریع ترین زمان بتوانید محتوا هایی با کیفیت و متناسب با نیاز مخاطب تولید کنید. تولید محتوا بدون داشتن برنامه و هدف و همچنین بدون استفاده از ابزار‌های مناسب نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

مقالات انگلیسی ابزار های تولید محتوا

سئو محتوا

یکی از مهم ترین بخش ها در مبحث آموزش تولید محتوا، سئو محتوا می باشد. سئو محتوا یعنی تولید و بهینه سازی محتوایی است که می‌تواند رتبه بالایی در موتوهای جستجو مانند گوگل بدست آورد و ترافیک زیادی برای سایت کسب کند.

سئو محتوا از این جهت مهم است که موتورهای جستجو مانند Google وب سایت شما را می خوانند ، بنابراین کلماتی که در سایت خود استفاده می کنید تعیین می کند که سایت شما در صفحات نتایج خود رتبه بندی کند یا خیر. البته ، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد ، دارای یک رابط کاربری عالی ، و تمام موارد فنی که باعث رتبه سایت شما در گوگل می شود نیز باید پوشش داده شود. اما بدون محتوای با کیفیت ، سایت شما در موتورهای جستجو شانس ندارد.

مقالات انگلیسی سئو محتوا

# این آموزش آپدیت خواهد شد.لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این آموزش با ما به اشتراک بذارید.

27 نظرات
  1. سعید می گوید

    ممنون از اینکه به صورت رایگان این مطلب ارزشمند رو ارائه دادید

    1. تیم محتوا می گوید

      خواهش میکنیم. خوشحالیم که مفید بوده برای شما

  2. امیر علی می گوید

    ببخشید ویدئو های فارسی هم برای هر بخش آموزش تولید محتوا میزارین

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام. بله حتما

  3. Soltani می گوید

    عالی

  4. سعید می گوید

    قیف بازاریابی محتوا چیه؟

  5. سعید می گوید

    قیف بازاریابی محتوا چیه؟

  6. آقای کاظمی می گوید

    سلام ببخشید من خودم نمیرسم خودم برای سایتمون تولید محتوا انجام بدم…. کدوم سفارش تولید محتوا بهتره؟

  7. Reza_ می گوید

    ببخشید میشه ویدئو های آموزش تولید محتوا رو که گذاشتین ترجمش رو هم بزارین

  8. حسین معراجی می گوید

    سلام حداقل تعداد کلمه مناسب برای مقاله چقدره؟

  9. فردین غلامی می گوید

    برای بحث بازاریابی محتوا چیکار کنیم؟

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام .
      برای بازاریابی محتوا پیشنهاد میکنم مقاله ” آموزش بازاریابی محتوا ” رو مطالعه کنید.
      https://www.hawinweb.ir/content-marketing/

  10. احمد عبدی می گوید

    لطفا مقاله رو آپدیت کنید.

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام
      ممنون از نظرت.حتما آپدیت میکنم.

  11. Mrhassan می گوید

    واقع این صفحه فوق العادست!
    فقط ای کاش یه بخشی برای انواع روش های تولید محتوا مثل محتوای آسمان خراش و….در مقاله در نظر بگیرید

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام.
      ممنون از نظرت .حتما آموزش انواع روش ها تولید محتوا رو هم اضافه میکنم.

  12. سارا می گوید

    سلام و عرض ادب

    خیلی ممنون بابت زحماتی که کشیدین تا این صفحه ایجاد شه

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام.
      خواهش میکنم. شما لطف دارین

  13. Mahdi می گوید

    سلام عزیز میخوام صفر تا صد تولید محتوا رو یاد بگیرم چیکار باید کنم؟

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام.
      همین آموزش تا حد زیادی نیاز شما رو برطرف میکنه.

  14. M~ می گوید

    انواع روش های تولید محتوا رو اضافه میکنین

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام
      ممنون از نظرت ..حتما انواع روش های تولید محتوا رو اضافه میکنم.

  15. Hashemi می گوید

    عجب مقاله ای! باید این جمعه حسابی از اول بخونمش

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام. کامل بخون هر جا مشکل یا سوالی داشتی بهم بگو

  16. Mahia می گوید

    ممنون. این دوره آموزش تولید محتوا میتونه کاملتر هم باشه!!!

    1. مهدی میدان می گوید

      سلام.
      آموزش تولید محتوا بخش جامعی هست که ما هم قصد داریم این آموزش رو کامل کنیم

      1. سارا مهدوی می گوید

        سلام برای آموزش تولید محتوا چه ابزار هایی نیاز هست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.