راهنمای جامع آموزش بازاریابی محتوا 2021 + انواع بازاریابی محتوا

در این پست از هاوین وب با آموزش بازاریابی محتوا ، اهمیت بازاریابی محتوا و انواع بازاریابی محتوا آشنا میشویم .مشتریان و مخاطبان شما محتوای ارزشمندی از کسب وکار شما می خواهند. و این محتوا باید به گونه ای به دست مخاطبان برسد که کاملا طبیعی و ارگانیک باشد.

بازاریابی محتوا به مشاغل و کسب و کار ها کمک می کند تا در انجام این کار موفق باشند و همچنین بازاریابی محتوا روند جذب ، تعامل و لذت بردن از بازارهای هدف شما را توصیف می کند. با استفاده از بازاریابی محتوا موثر ، می توانید این کار را انجام دهید و در نتیجه آگاهی از برند خودتان را افزایش دهید، درآمد خود را افزایش دهید، خود را به عنوان یک رهبر برای کسب و کارتان معرفی کنید و حتی هنگام سفارش تولید محتوا خواهید توانست متناسب با استراتژی خود عمل کنید.

بازاریابی محتوا

امروزه ،استراتژی های بازاریابی قدیمی به اندازه سابق در جذب و تبدیل مخاطبان هدف به مشتری موثر نیستند. امروز ، محتوا باید به گونه ای به مخاطب برسد که احساس طبیعی محتوا را در او ایجاد کند. یک روش معمول برای انجام این کار ایجاد یک روایت برای محتوا یا تعریف یک داستان است. با این کار ، محتوای شما دارای اصالت ، جذابیت و متناسب با مخاطبان شما خواهد شد.

بازاریابی محتوا چیست؟

برای بازاریابی محتوا تعاریف زیادی وجود دارد ، اما معنا و مفهوم و هدف همه آنها یک چیز است.در این قسمت با معنا و مفهوم بازاریابی محتوا آشنا می شویم.

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد ، توزیع ، برنامه ریزی ،اشتراک گذاری و انتشار مطالب برای دستیابی به مخاطبین هدف است. که می تواند عواملی مانند آگاهی از برند ، فروش ، دسترسی ، تعاملات و وفاداری را افزایش دهد.

موسسه Content Marketing Institute بازاریابی محتوا را اینگونه تعریف می کند:

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب و به دست آوردن مخاطبی است که کاملاً مشخص شده باشد با هدف هدایت به سمت اقدامات سودآور مشتری.

اما به طور کلی هدف در بازاریابی محتوا ارائه ارزش به مخاطبین هدف است که در نهایت به مشتری وفادار تبدیل می شوند.

پیشنهاد میکنم ویدئو زیر را که توسط Brain dean با موضوع آموزش بازاریابی محتوا ظبط شده است را مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه:  اسکیما (Schema) چیست؟ نحوه ساخت اسکیما مارکاپ

چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد

در این بخش از آموزش بازاریابی محتوا درمیابیم که پشت هر برند موفقی، انبوهی از محتواهای ارزشمند وجود دارد که به آن برند کمک می کند تا ارتباط درست و مناسبی با مخاطبانش برقرار نماید. با وجود همه مزایایی که بازاریابی محتوا برای کسب و کار ها فراهم می کند خیلی از کسب و کار ها استفاده از چنین روشی را نادیده می گیرند. برای اینکه درک درستی از اهمیت بازاریابی محتوا داشته باشیم در این پست از آموزش بازاریابی محتوا سعی می کنیم فهرستی ازمزایا و اهمیت بازاریابی محتوا برای کسب وکار ها را با هم مرور کنیم.

  • بازاریابی محتوا به افزایش اعتبار، شهرت و محبوبیت شرکت شما کمک می کند.
  • تولید محتوا عالی و مناسب بر روی نرخ تبدیل هم اثر می گذارد.
  • محتوای سئو شده و بهینه می تواند باعث رتبه بهتر در نتایج و به تبع آن افزایش فروش شود.
  • محتوا ارزشمند به یک برند کمک می کند تا تخصص خود بر روی یک موضوع را به رخ مخاطبان بکشد.

انواع بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید در استراتژی خود بگنجانید در این بخش از آموزش بازاریابی محتوا برخی از رایج ترین این موارد ذکر شده:

بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی

وجود بیش از 3.6 میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی ، درک اینکه چرا بسیاری از مشاغل و کسب و کار ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند آسان است. شبکه ها اجتماعی (به عنوان مثال فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، Pinterest ، LinkedIn ، Snapchat) برای کار با چنین روش وجود دارد که می توانید در هر کدام از آنها محتوای ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید و از طریق آن بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی را پیش ببرید.

بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها محتوا ، اطلاعات و داده ها را در قالب یک گرافیک قابل فهم نمایش می دهند. اینفوگرافیک ها با ترکیبی از عبارات ساده ، کوتاه و تصاویر واضح ، راهی عالی و مناسب برای برقراری ارتباط موثر با مخاطب هستند. اگر می خواهید یک موضوع آموزشی و یا پیچیده را به بهترین شکل به مخاطب برسانید استفاده از محتوای اینفوگرافیک بهترین ایده است.

بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای هستند و از نظر هدف و موضوع می توان خلاقیت زیادی در استفاده از آن ها به کار برد. با داشتن یک وبلاگ ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ ، خرید بک لینک، افزودن اطلاعات مربوط به محصول و… را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:  راهنمای انتخاب بهترین هاست برای وب سایت

بازاریابی محتوای پادکست

یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داد که 49٪ افراد 12 تا 32 ساله در ایالات متحده در هر ماه میانگین شش ساعت به پادکست گوش داده اند. به همین دلیل ، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری پادکست های خود کرده اند.

پادکست ها امکان ایجاد خلاقیت زیادی را دارند زیرا می توانند در مورد هر موضوعی استفاده شوند. علاوه بر این ، شما می توانید سایر فاکتورهای مربوط به پادکست را تعیین کنید مانند آهنگ های هر اپیزود ، جایی که پادکست ها را تبلیغ می کنید ، مدت زمان پخش آنها و…

بازاریابی محتوای ویدیویی

طبق تحقیقات ( Wyzowl ) 69% از کاربران اظهار داشتند که ترجیح می دهند از طریق ویدئو در مورد محصول یا خدمات یک برند اطلاعاتی کسب کنند. علاوه بر این ، بازاریابی ویدئویی می تواند باعث افزایش تبدیل ها ، بهبود نرخ بازگشت سرمایه و کمک به شما در ایجاد روابط ایده آل و مناسب با مشتری شود. شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در شبکه های اجتماعی ، صفحات فرود یا همچنین در وب سایت یک بازاریاب مشترک به اشتراک بگذارید.

بازاریابی محتوا از طریق تبلیغات

تبلیغات به شما کمک می کند تا مخاطبان گسترده ای داشته باشید و به شما این امکان می دهد تا تبلیغ کسب و کار خود را در همه مکان هایی که می خواهید دیده شوید قرار دهید. تبلیغات به ویژه هنگامی که با بازاریابی محتوا مناسب همراه باشد بسیار مفید و تاثیر گذار میشود. مکان های زیادی وجود دارد که می توانید تبلیغات خود را در آن به نمایش بگذارید از جمله در شبکه های اجتماعی ، صفحات فرود ، بنرها ، وبسایت های خبری و…

 

5/5 - (15 امتیاز)
3 نظرات
  1. حمیدرضا راشدی می گوید

    ممنون مقاله ی خوبی بود

  2. مهیا رضایی می گوید

    ممنون

    1. مهدی میدان می گوید

      ممنون و تشکر از نظرتون

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.